Culinaire wandelingen

Wilt u een stadswandeling eens combineren met een heerlijke lunch of diner? We hebben twee varianten voor u: de walking lunch en het walking dinner.walkingDinner_MuseumNijkerk600x400px

• Walking Lunch:

U start om 12.00 uur bij Grand Café De Postkamer voor een heerlijke broodjeslunch. Daarna gaat u onder leiding van de stadsgids wandelen en de highlights van de Nijkerkse historie bezichtigen. Bij de oude pastorie van de Gereformeerde Kerk aan de Kleterstraat krijgt u een dessert en vertelt Jacquelien de Jong enthousiast over de historie van dit pand. De  stadsgids neemt u daarna weer mee op een rondje Nijkerk en u eindigt de wandeling bij Museum Nijkerk. U wordt daar ontvangen met koffie en een Nijkerkse lekkernij en een toelichting op het prachtige middeleeuwse Gasthuis. Dit arrangement duurt 3 uur en kost € 35,00 p.p. De lunch* is te reserveren op een tijdstip naar wens met minimaal 6 personen. Op zaterdag is het mogelijk de lunch in omgekeerde volgorde te doen (start 11 uur). Bent u met minder mensen en wilt u toch meedoen, dan kunt u individueel inschrijven. Zie de agenda voor de data van de komende maand(en). Bij minimaal 6 inschrijvers gaan deze wandelingen door.

• Walking dinner:

Bij dit arrangement start u rond 16.30 uur bij De Postkamer met een lekkere prosecco van de Nijkerkse wijngaard met amuse. De stadsgids neemt u mee voor een ommetje en een ontvangst bij de oude pastorie van de Gereformeerde Kerk aan de Kleterstraat. Jacquelien de Jong serveert een voorgerecht en vertelt enthousiast over de historie van dit pand. Daarna laat de stadsgids u weer een deel van Nijkerk zien om uit te komen bij Museum Nijkerk, voor een ontvangst en een koud voorgerecht. Na het museum neemt de stadsgids u mee voor het derde deel van de wandeling die eindigt bij restaurant De Dolle Joncker, waar u een heerlijk hoofdgerecht * en dessert nuttigt. Het Walking dinner duurt 4 uur en kost € 65,00 p.p.

Ook dit arrangement kunt u reserveren op een door u gewenst tijdstip (minimaal 6 deelnemers). Bent u met minder mensen en wilt u toch meedoen, dan kunt u individueel inschrijven. Zie de agenda voor de data van de komende maand(en). Bij minimaal 6 inschrijvers gaan deze wandelingen door.

Voor aanmelding en betaling: de museumwinkel Venestraat 16 (tijdens openingstijden), tel. 033-2457005 of e-mail .

* bij de lunch en het hoofdgerecht is één drankje naar keuze inbegrepen. Meer consumpties zijn voor eigen rekening.

Let op, de prijzen gelden vanaf 1 januari 2023.

Ook leuk: stadswandeling.