Nijkerkse Canon

canonNijkerk heeft een eigen canon. Vijftig onderwerpen volgen de geschiedenis van 2700 vóór Christus tot nu en worden in korte en duidelijke teksten beschreven. De leestips nodigen uit tot verdieping. Website MijnGelderland heeft alle verhalen opgenomen. Van harte aanbevolen!

In de Nijkerkse Prentenatlas (te koop in de museumwinkel) werden de 50 onderwerpen in een langere tekst uitgewerkt. Samen met 51 andere onderwerpen vormen ze 101 stukken – een stad is nooit af.

Vanaf 2018 is voor alle scholen in Nijkerk een set van 50 kleurrijke leskaarten beschikbaar, met per onderwerp uit de Nijkerkse Canon gevarieerde vragen en opdrachten. De leskaarten zijn ontwikkeld voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs, en zijn gemaakt door vrijwilligers van het museum. Elke school heeft een set ontvangen. Voor informatie kunt u terecht bij Museum Nijkerk.

Uitreiking leskaarten Nijkerkse Canon Museum Nijkerk